علم لا یتناهی

دانستنی های علمی,شخصیت های برجسته ی علمی,مقالات علمی...

علم لا یتناهی

دانستنی های علمی,شخصیت های برجسته ی علمی,مقالات علمی...

نرم افزار شیمی

۱- نام نرم افزار: Chemistry Comes Alive -volume.1

البته شاید عنوان نرم افزار برای آن خیلی درست نباشد. درواقع میتوان گفت شما یک وب سایت آموزشی را بصورت آفلاین تماشا میکیند و این برنامه هیچگونه Setup ای برای نصب ندارد.
هرچند برای استفاده کامل باید دو برنامه QuickTime و MDL Chime را بر روی کامپیوترتان نصب کنید. این برنامه میتواند برای دانش آموزان دوره دبیرستان بسیار آموزنده و برای دانشجویان کارشناسی شیمی جالب و سرگرم کننده باشد. این برنامه مبتنی بر صفحات وب فیلمهای آموزشی جالبی را در خصوص برخی آزمایشهای شیمیایی به نمایش میگذارد. 
 آزمایشهایی که انجام آن در آزمایشگاه بسیار خطرناک است را میتوانید در اینجا مشاهده کنید. آزمایشهایی نظیر واکنش پتاسیم با برم، سدیم با کلر، واکنش ترمیت و انفجار نیتروژن تری یدید در اثر تماس یک پر با آن!
موضوعات کلی فیلمهای آزمایش شیمیایی عبارتند از:استوکیومتری، واکنشهای ترکیبی، واکنشهای تجزیه، واکنشهای مبادله ساده و دوگانه، گازها، خواص الکتریکی مواد. در کل حدود 130 فیلم آزمایشهای شیمیایی در آن وجود دارد.

نکته آخر اینکه فایلهای زیر در واقع ایمیج ISO هستند که میتوانید آنرا با نرم افزاری مانند Alcohol120% رایت کنید یا به کمک نرم افزار IsoBuster محتویات ایمیج را ببینید و روی هارد کامپیوترتان کپی کنید.


حجم برنامه: 233 MB

Bolivia


                                                      
 
۲-نام نرم افزار: CRC Handbook of Chemistry and Physics 2007

هندبوک شیمی و فیزیک CRC یک نرم افزار مفید برای در اختیار داشتن بسیاری از اطلاعات پایه در زمینه خصوصیات شمیایی و فیزیکی مواد است.
این برنامه نقطه ذوب، جوش، فشار بخار، وزن مولکولی، فرمول مولکولی،CAS.No،  دانسیته، حلالیت و... بسیاری از مواد جامد، مایع و گاز را دارد.همچنین نکات مهم ایمنی در خصوص حساسیتهای مواد شیمیایی به دیگر ترکیبات.

از دیگر موارد میتوان به اینها اشاره کرد:

دیتاهای مربوط به ایزوتوپها، محدوده تغییر رنگ شناساگرها، معرفی شناساگرهای آلی برای شناسایی ترکیبات معدنی، دیتاهای مربوط به الکتروشیمی، جدول دانسیته آب در دماهای مختلف، دیتاهای مربوط به انتالپی، هدایت یونها، نمادهای مورد استفاده در شیمی، دیتاهای مورد نیاز در آزمایشگاه، حلالهای پلیمرها، دیاگرامهای فازی.
برای استفاده از این برنامه ابتدا 5 فایل دانلود شده را به کمک نرم افزار HJsplit یا Universal File Splitter & Merger
 به هم بچسبانید.
سپس آنرا در محیط WinRAR باز کرده و Extract کنید. فایل مورد نظر یک Image خواهد بود که میتوانید آنرا به کمک Clone CD یا Alcohol 120% رایت کنید یا توسط برنامه IsoBuster محتویات ایمیج، شامل فایل Setup و از دیگر فایلها را مشاهده کرده و روی هارد کپی کنید.

دانلود قسمت اول:

دانلود قسمت دوم:


دانلود قسمت سوم:


دانلود قسمت چهارم:


دانلود قسمت پنجم:


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد